Wednesday, August 3, 2016

Kuidas energiat taastada?


Mul on olnud elus perioode, kus olen tööd teinud 16-17 tundi ööpäevas ja järgmisel hommikul jälle kella kuuest alustanud. Õpetajatöös on samuti palju energiakulu. Head võtted, mis on minu puhul taastuda aidanud, on olnud alljärgnevad:

1. Säilitan positiivsuse. 
Mul on FB-s terve rida huumorisaite meeldivaks klikitud. Aeg-ajalt, kui tunnen, et lained hakkavad lõua alla jõudma, võtan aja 10-15 minutiks maha ja itsitan lolluste üle. Aitab ;)

2. Liigutan end.
Sõna otseses mõttes. Kui olen teinud tähtajalisi tõlkeid ja tunde järjest samas asendis arvuti taga vaevelnud, teen tavaliselt iga 20-30 minuti tagant näiteks ringi kööki. Teen tassi kohvi, panen pesumasina käima, pesen põrandat, mida iganes. Organism väsib sundasendis kiiremini ja meeleolu kipub seepeale langema. Väsimus teeb üldse närviliseks.

Teine hea soovitus minult: võta koer. Mul on kaks tegelast kodus, malamuut ja kuldne, mõlemad armastavad pikalt jalutada. Minu hommikud algavad tavaliselt tunnise koeramatkaga ja päevad lõpetame samuti tunnise jalutamisega. Kui ajakava kannatab, üritame ikka lõuna ajal ka pikema tiiru teha. Jalutuskäik aitab vere ringi ja pööningu taas klaariks lüüa. Nendega lähed välja ka siis, kui vihma sajab ja loomulik laiskus pead tõstab. Pole valikut, pead liigutama! Kasu tõuseb sellest eelkõige ikka endale.

3. Käin sõpradega väljas.
Mul on paar sellist akulaadimise-seltskonda, eks mul on vedanud. Sealt tulen alati heatujulisena, uue energia ja uute mõtetega. Aeg tuleb vahel maha võtta!

4. Õpin midagi uut.
Ole uudishimulik ja katseta uusi asju. Tänapäeval on nii palju äppe ja õpikeskkondi! Ma olen katsetanud joogat, rallimängu ja portugali keelt. :P Aeg-ajalt võtan mõne täienduskursuse, lisaks teadmistele annavad need alati uusi tegusaid tuttavaid. Pluss saad tavapärasest keskkonnast mõneks ajaks eemale.

5. Teen asju, mis mulle meeldivad.
Mulle meeldib autosõit, kinnaste kudumine ja lugemine. Need on tegevused, mille ajal saan muud mõtted täiesti välja lülitada. Mere ääres käimine on hea. Paar päeva spaas ei jookse kunagi mööda külgi maha, eriti kui satub tore seltskond kaasas olema. Vesi, saun, paar protseduuri ja hea söök mõjuvad alati kosutavalt, ennast tuleb ikka poputada, kes seda siis veel teeb?



(Foto pärit internetiavarustest)

No comments:

Post a Comment